Топ 5 правила за бягане след 40-годишна възраст

Мария
Написана от Мария май 29, 2018 18:12

Топ 5 правила за бягане след 40-годишна възраст

Акценти:

  • Бягане - старт
  • Възраст - екип
  • Плоскостъпие - обувки

Свързани:

Да започнеш да бягаш, никога не е късно.

И на 40, и дори на 50 години.

Но правилата за старт на различна възраст.

Ако в тийнейджърските години първите километри са ни били сравнително леки, то в по-зряла са необходими повече усилия.

Но пътят укрепва бегача.

1. Правило за успешен старт

В зряла възраст стартът на бягането не трябва да е на стадиона, в парка или на бягащата пътека, а в лекарския кабинет.

Специалистът ще оцени нивото на вашата подготовка, ще установи съществуващи заболявания и при благоприятен изход ще ви каже „СТАРТ”.

Специалистите обръщат внимание на заболяванията на сърдечно-съдовата система, проблеми със ставите и нарушения във функцията на опорно-двигателния апарат, разширени вени.

В зависимост от здравословното състояние, бягането може да бъде напълно противопоказно.

И тогава трябва да се замени с разходки и плуване, или да бъде разрешено с известни уговорки.

Но в този случай трябва да се тренира под контрол на опитен треньор или спортен лекар.

2. Правилото за екипировката

Основното изискване към екипа – трябва да бъде лек, дишащ и според времето.

Но трябва да се обличаме така, сякаш навън е с няколко градуса по-топло, за да се чувстваме комфортно в средата на дистанцията.

Дрехите, които влизат в контакт с тялото, трябва да бъдат от хипоалергенна тъкан, която осигурява комфорт и бързо изпаряване и бързо изпаряване на потта.

На маратонките трябва да се обърне специално внимание.

От тях е най-добре да не се спестява, трябва да се избират специални модели за бягане, предпазващи ставите на краката и стъпалата. При плоскостъпие допълнително трябва да се закупят ортопедични стелки.

3. Правилото на двата часа

За бягане е подходящо времето не по-рано от 2 часа след хранене.

За повечето хора това е достатъчно време за усвояване на храната.

Но можете да излезете да бягате и след 1.5 часа, ако храненето е било леко.

А може да ви потрябват и 3 часа след обилна трапеза с високо съдържание на белтъчини и мазнини.

Факт!

Бягането е най-добре да е на чист въздух, далеч от натоварени градски улици.

Помнете, че на празен стомах, когато тялото още не се е събудило, джогингът няма да ви донесе нито удоволствие, нито добри резултати.

А бягането преди сън оказва тонизиращо въздействие, заради което може да ви измъчва безсъние.

Според циркадните ритми, идеалното време за бягане е 6-7 вечерта, по това време е пик на активността на белите дробове.

4. Правилото за разговора

Бързото бягане оказва много по-голямо натоварване на мускулите, отколкото в средно темпо?

Ето защо спортистите по маратоните през голяма част от пътя бягат бавно, като събират сили за финала.

Този, който стартира бързо рискува да стигне до финала последен.

80% от дистанцията трябва да се бяга в такъв режим, че да можете да поддържате разговор с кратки, но с пълни изречения. Ако нищо не се получи, това означава, че не сте готови за дълги дистанции.

5. Правилото за двата дни

Ако по време на бягане 2 дни подред изпитвате болезнени усещания на едно и също място, вземете си няколко почивни дни, през които се изключва всякаква физическа активност.

Болките 2 дни подред могат да сигнализират за травмиране, затова е показна е показна почивка.

Следва да се има предвид, че дори 5 дни принудителна почивка ще окажат незначително влияние на общото ниво на физическата подготовка.

Топ 5 правила за бягане след 40-годишна възраст
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария май 29, 2018 18:12
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи