Болки в краката след тренировка - съвети за начинаещи
Полезно

Много начинаещи във фитнеса често се оплакват, че след тренировка изпитват неприятни усещания в долните крайници, например, краката им се подкосяват или треперят.

Възникват болки, дискомфорт или мравучкане в мускулите.

Тези симптоми, особено ако се появяват редовно, не трябва да се игнорират.

Трябва да се предприемат всички мерки, за да се установи причината за неприятните усещания и да се отстрани.

Само в този случай можем да бъдем сигурни, че редовната физическа активност оказва благоприятно влияние на организма.

Причини за болки в краката след тренировка

Мускулна болка – това е най-разпространеното неблагоприятно последствие на тренировката.

Подобни болезнени усещания възникват по 2 причини:

• Травми

Характеризират с хрущене в ставите, ограничаване на движенията, видими увреждания на меките тъкани, възникнали отоци и хематоми в мястото на увреждането, хронични болки.

При наличие на такива симптоми лекарите настоятелно препоръчват да не се самолекуваме, а да се обърнем към специалист за консултация:

• Схващания

Болките след тренировки най-често са в резултат на микротравми на мускулите и от увеличаване на концентрацията на млечна киселина в тъканите след натоварване.

Със схващанията можем да се справим и сами, като увеличим кръвообращението в проблемните зони, което спомага за отделянето на млечната киселина.

Ефективен е масажът и топлите компреси, нанасянето на загряващи мехлеми и леки физически натоварвания.

За намаляване на риска от възникване на схващания и травми е необходимо спазване на следните правила:

• Всяка тренировка трябва задължително да започва със загрявка, а след това да завършва с разгрявка

Загрявката стимулира кръвообращението към мускулните и съединителните тъкани, като така ги подготвя за натоварване.

А разгрявката активизира регенерацията на мускулните влакна.

• Работните тежести и интензивността на физическото натоварване трябва да отговоря на нивото на физическа подготовка

• Необходимо е строго да се спазва правилната техника за изпълнение на упражненията

• След фитнес задължително трябва да си вземем топъл душ, да си направим масаж и да намажем краката със загряващ противовъзпалителен или обезболяващ мехлем

Треперене и причини за поява по време и след тренировка

Треперенето в краката по време или след тренировка са достатъчно често явление, което безпокои повечето посетители на фитнеса.

Основната причина е пренапрягане на мускулите в резултат на оказване на прекомерно голям натиск върху тях.

Сред другите чести причини за треперене в краката, несвързани с физическите натоварвания, са следните:

• Стрес, превъзбуда и други емоционални състояния, съпровождащи се с рязко повишаване на нивата на хормоните;

• Отравяне – токсините, попадащи в организма от храната и алкохола или в резултат на заразяване с вирус, атакуват нервната система и предизвикват нарушения във вестибуларния апарат

В резултат на токсичните отравяния се нарушава двигателната координация и възниква треперене в крайниците;

• Различни заболявания – треперенето в крайниците може да е симптом на заболявания като диабет и хипертония;

Отоци в краката след физическо натоварване

Отоците представляват натрупване на лимфа в меките тъкани, поради нарушаване на лимфния оток.

Появата на отоци в долните крайници след физически натоварвания може да бъде вследствие на следните фактори:

• Умора на краката, която закономерно възниква при работа в седнало или изправено положение;
• Тесни и неудобни обувки;

• Голямо физическо натоварване на долните крайници по време на тренировка;
• Заседнал начин на живот, нередовна физическа активност и липса на двигателни навици;

Помогни на приятел да бъде здрав!

4.49 185

Malchugani.com banner

Подобни статии

Завършил Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Специализиран по отношение на травмотологията и с интереси в областта на сексуалното здраве. Активно заинтересуван от травми предизвикани при професионалните спортове. Главен редактор на Lechenie.bg