Топ 7 полезни хранителни навика, които трябва да "откраднем" от Гърция
Полезно

Известният гръцки лечител, лекар и философ Хипократ е казвал, че храната може да стане лекарство.

Гърците отдавна са усвоили неговият урок и сега се хранят така, че лекари да са им необходими само в крайни случаи. Най-важното, което можем да усвоим от гърците.

1. Започнете храненето със салата

Салатите са първото, което сервират гърците на обедната трапеза, отношението към тях е специално.

В древни времена салатите са се предлагали като десерт – така гърците изразявали своята почит към гостите.

Салатата стимулира апетита преди сервирането на основното ястие.

Благодарение на него усещането за засищане ще дойде навреме и няма да преядете.

В дълбок древност и днес основната подправка за салати е комбинацията от зехтин, оцет, билки, лимонов сок, сол и мед.

Най-търсените съставки на гръцките салати са краставици, домати, салати, сирене Фета, кромид лук.

2. Билки вместо сол

На пръв поглед от гръцките рецепти става ясно – жителите на страната на митовете и легендите обожават билки.

И това е наистина така.

Добавят ги в чая, супите, салатите и рагуто, запичат заедно с тях зеленчуци, месо, риба и пилешко.

И това е най-разумното.

Билките не само придават на ястията необикновен вкус и аромат, но и позволяват да се спести от сол, което също е добре.

Освен това, различните растения притежават различни свойства.

Например, мента – успокоява и отпуска, босилек – укрепва имунитет и да се бори с инфекциите, а кимионът понижава кръвното.

3. Яжте повече зеленчуци

Световната здравна организация препоръчва всеки ден да ядем по 500 грама зеленчуци.

Гърция е една от малкото страни в света, гражданите на която се вслушват в лекарските препоръки.

Зеленчуци там се ядат като гарнитура и като основно ястие.

Най-простата рецепта за здравословна вечеря по гръцки е запържване в зехтин на зелен боб, патладжани, кромид лук, артишок, карфиол, и всичко това с хляб и с парче сирене Фета.

4. Не се страхувайте от мазнините

Мазните храни са полезни за организма.

Разбира се, когато става дума за натурални, необработени.

Така например, зехтинът е източник на ненаситени мастни киселини.

Средностатистическият жител на Елада употребява 23 литра растително масло на година и не пълнее.

Така се поддържа балансът на белтъчини, мазнини и въглехидрати.

5. Яжте повече сирене

Млечните продукти в страната на митовете и легендите също се цени много високо.

Толкова, че гърците не слагат сирене на откровено вредни ястия.

Сиренето се използва в кулинарията като своеобразна замяна на солта.

Соленият привкус на сирене фета и прясната марула в чинията, прави храната по-вкусна и питателна.

А гръцкото кисело мляко – йогурт, е прекрасно междинно хранене през деня, за разлика от йогурта в магазина с имитация на плодови добавки.

6. Гответе прости ястия

Древногръцкият философ Платон е смятал, че храната трябва да бъде проста, и това се отнасяло и за сладкото.

Днешните гърци препоръчват да не се яде преработена храна.

Научете се да готвите, радвайте се на домашните бързи ястия и не купувайте fast food, колбаси и полуфабрикати.

7. Избирайте правилните десерти

На тези, които обичат сладко, в Гърция няма да им е лесно.

Най-популярният десерт в страната на митовете и легендите – това са плодовете.

Гърците умеят да ценят даровете на природата, да чувстват сладостта на натуралните храни и да не натоварват вкусовите рецептори с изобилие от консерванти.

Помогни на приятел да бъде здрав!

4.48 121

Malchugani.com banner

Редактор