Топ 3 ежедневни навика, които сериозно увреждат гърба и кръста

Мария
Написана от Мария май 26, 2018 20:57

Топ 3 ежедневни навика, които сериозно увреждат гърба и кръста

Акценти:

  • Разлика - минимална
  • Натоварване - разпределяне
  • Навици - увреждане

Свързани:

Какви йога пози могат да предизвикат болка в гърба, опасностите от обувките с плоски подметки и „неправилните” чанти.

Ако често ви болят гърба и кръста и не можете да откриете причината, просто анализирайте ежедневните си действия.

Как си носите чантата, каква обувка предпочитате, какъв спорт тренирате?

Навик №1 – чанта или раница на едното рамо

Този навик е присъщ за всеки втори, като хората не забелязват и не усещат колко бавно си развалят стойката и натоварват гръбнака.

Несиметричното натоварване на раменния пояс води до неравномерното му разпределение по целия гръб и тяло.

Какво да правим?

Прекрасна алтернатива на чантите са раниците.

Този аксесоар разпределя натоварването на лявата и дясната половина на тялото еднакво.

Освен това, това е още и много удобно, тъй като и двете ръце са свободни.

Разбира се, раницата не трябва да се носи твърде ниско, тъй като теглото ѝ ще изтегля раменете твърде назад.

Навик №2 – неправилно подбрана обувка

Парадоксално, но факт – неудобните обувки могат да предизвикат болки в гърба.

Това се случва, защото нашият организъм е цялостен механизъм, обединен от мускули и сухожилия.

Ако стъпалата са в принудително неудобно положение, напрегнати и деформирани с обувка, то този механичен дисбаланс се предава по-нагоре, включително и на гърба.

Решението

Основният критерий, от който трябва да се ръководим при избор на обувки, е комфорт.

Разбира се, налага се да положим известни усилия, за да си намерим удобни маратонки, например, и с подходящ размер, който няма да твърде голям или малък.

Все пак усилията си струват.

За предпочитане са моделите с мека подметка, която не трябва да бъде абсолютно плоска.

Плоските обувки за градските хора, които ходят по асфалт, бетон и други твърди покрития, са вредни, тъй като не осигуряват дължимата опора.

Минималната разлика между предната част на стъпалото и петата трябва да е поне 1.5 см.

За предпочитане са обувките, които имат задна част, фиксираща глезена.

Освен това е важно да се обърне внимание на материала, от който е направена обувката.

Вашият избор трябва да са модели от естествена кожа, само такива обувки са идеални за вашите крака, тъй като позволяват на стъпалата ви да дишат.

А обувките от изкуствени и полимерни материали са подходящи за спорт, разходки по плажа и плуване.

Но не са подходящи са ежедневието – ходене на работа, до магазина, за пътуване.

Навик №3 – ходене на токове

Обувките на високи токчета са аксесоар, който не излиза от мода.

Но положението на стъпалата в такива обувки не е физиологично.

Когато човек стои изправен, натоварването на неговите органи и стави се разпределя равномерно.

Когато жената сложи обувки на токове, центърът на тежестта се измества напред.

И тялото, за да компенсира натоварването и да запази баланс, се налага да промени положението на практика на всички прешлени.

Така например, в едни органи и мускули напрежението се увеличава, а в други, отслабва.

Понякога се стига на практика до атрофия.

Ако жената системно ходи на обувки на токове – на работа, на разходка, в магазина и дори у дома, то тези изменения стават хронични.

В бъдеще я очаква развитие на напречно плоскостъпие, поява на шипове, които са признак на сколиоза или неправилно подбрана обувка.

Топ 3 ежедневни навика, които сериозно увреждат гърба и кръста
5 (100%) 1 глас[а]

Мария
Написана от Мария май 26, 2018 20:57
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи