Топ 5 тайни на японската стройност

Мария
Написана от Мария септември 14, 2018 18:22

Топ 5 тайни на японската стройност

Процентът на пълните хора в Страната на изгряващото слънце е само 3.5%, изглежда има на какво да се научим от тях ние европейците.

1. Повече ориз

Едва ли някога ще срещнете дебела японка. Традиционната кухня не предполага мазни и богати на въглехидрати храни.

Обикновено на трапезата на японците има риба, зеленчуци, ориз, соя, чай, особено зелен и плодове.

Оризът е основното. Сервира се на малки порции при всяко хранене.

Последните тенденции в здравословното хранене повлияха и на Страната на изгряващото слънце, и сега японците предпочитат не бял, а кафяв ориз.

Азиатците се хранят основно с растителни продукти с ниско съдържание на мазнини и затова тяхната кухня може да служи като диета за намаляване на теглото.

Основното предимство е, че свалянето на килограми протича в безопасен режим.

2. Закуската е задължителна

В Япония няма такова понятие – междинно хранене, има 3 хранения – закуска, обяд и вечеря.

Сложните въглехидрати като ориза се смилат доста дълго, което позволява поддържане на стабилни нива на кръвна захар и съответно липса на вълчи апетит.

3. Хара Хачи Бу

Както вече сме говорили, на японския остров Окинава има най-много дълголетници на Земята. 15% от населението е над 100 години.

Много от тези хора в продължение на дълги години са се придържали към практика „хара хачи бу“, което означава да се нахраниш на 80%.

Теорията се основава на задържане между напълването на стомаха и сигнала за ситост, който стига до мозъка. Според експерти, затова са необходими 20 минути.

Тоест когато се наяждаме, докато се почувстваме сити, изяждаме повече калории, отколкото трябва.

Експериментът с маймуни продължил 20 години, потвърждава, че японците постъпват правилно.

При макаците, с ограничаване на калории с 30%, се увеличила продължителността на живота, а мозъкът започнал да старее по-бавно.

4. По-малко мазно и пържено

Пърженото е за китайците, японците не обичат да запържват в масло. Ако в ресторант ви сервират нещо панирано, то винаги ще е с добавени зеленчуци.

Не говорим вече, че цялата храна се сервира на малки порции и в отделни чинии.

В ежедневието японците предпочитат да варят или да приготвят на пара. Ежедневно те изяждат от 80 до 100 грама риба, докато британците изяждат по 1 порция пържена риба седмично.

5. Повече движение

В Япония е скъпо да имаш личен автомобил, затова и много японци разчитат на обществен транспорт и на собствените си крака.

Една от най-големите тайни на японския начин на живот е разходката. Японките не стареят и не пълнеят. Хората се разхождат по 2-3 пъти дневно, и прекарват много малко време в колата.

Например, 2.5 часа разходка през седмицата могат да добавят 7 години към живота, съобщиха изследователи от Харвардския университет през 2012 г.

Анализирали 6 дългосрочни изследвания и стигнали до извода, че дори 75-минутна разходка в рамките на седмица удължава живота с почти 2 години.

Как да се възползваме от тези препоръки в България?

В японската диета има много полезни препоръки. Можем да последваме примера на японците и да добавим към ежедневното меню – водорасли.

Може би най-доброто, което можем да вземем от японските тайни на стройността – това е да увеличим двигателната активност и да използваме по-малко автомобила, да разчитаме повече на обществения транспорт.

През летните месеци можем да се възползваме да ходим и с колело на работа, така ще си спестим доста чакане в задръствания.

Топ 5 тайни на японската стройност
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария септември 14, 2018 18:22
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи